Na ostatniej prostej jest już umowa na realizację drogi ekspresowej S7 od granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego do Miechowa. Postępowanie przeszło już pozytywnie kontrolę Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych i prowadzone są czynności zmierzające do zawarcie kontraktu. – Dbamy o to, by nie zakłócić procesu inwestycyjnego, bo to jest właśnie sposób na to, aby napędzić gospodarkę – mówi minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że zakończyła się już kontrola Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych związana z projektem i budową drogi ekspresowej S7 między granicą województw świętokrzyskiego i małopolskiego (Moczydło) i Miechowem. – Uzgadniamy treść gwarancji z wykonawcą, po czym podpisana zostanie umowa – poinformowała GDDKiA.
Zgodnie z rozstrzygnięciem, tę inwestycję ma realizować Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, które złożyło ofertę wartą 752,9 mln zł. To była najtańsza oferta, przekraczała jednak o ok. 50 mln zł przygotowany budżet. Program inwestycyjny został jednak zwiększony i przetarg rozstrzygnięto.
Wkrótce umowaOd wyboru oferty najkorzystniejszej nie było odwołań. W nieodległym terminie umowa będzie mogła dojść do skutku.
Jak zapewnia szef resortu infrastruktury, epidemia związana z COVID-19 nie zakłóca procesu inwestycyjnego. – Dbamy o to, aby nie zakłócić procesu inwestycyjnego, bo to jest właśnie sposób na to, aby napędzić gospodarkę – mówi Andrzej Adamczyk. I dodaje: Krajowy Program Kolejowy, Program Budowy Dróg Krajowych, Program Budowy 100 Obwodnic, Fundusz Dróg Samorządowych – wszystkie te instrumenty finansowania inwestycji są utrzymane.
We wtorek 7 kwietnia została też podpisana umowa
na budowę odcinka autostrady A2 między węzłami Gręzów i Siedlce Zachód. Wykonawcą za kwotę 552,9 mln zł została Polaqua. Na realizację zadania ma 36 miesięcy.
Obie strony zainteresowane kontynuacją budów Drogowe place budów cały czas, mimo pandemii, funkcjonują. Wykonawcy deklarują, że utrzymują rygory sanitarne i chcą kontynuować działalność. Chęć nieprzerywania inwestycji deklaruje także resort infrastruktury. – Inwestycje publiczne, inwestycje infrastrukturalne są kołem zamachowym gospodarki. Jest to szczególnie ważne w tym trudnym okresie, w czasie kryzysu – stwierdza szef resortu.
– Nie ma planów zawieszenia, ani uszczuplenia Programu Budowy Dróg Krajowych, Programu Budowy 100 Obwodnic, Krajowego Programu Kolejowego ani innych programów realizowanych przez rząd – deklaruje Andrzej Adamczyk. Przypomina, że pod koniec marca podpisane zostały kolejne umowy na modernizację dworców kolejowych. – Kierujemy także do realizacji kolejne zadania na sieci drogowej – mówi minister infrastruktury.